26 lipca 2021 r. otwarte zostały oferty złożone elektronicznie w postępowaniu na wybór operatora Systemu Roweru Metropolitalnego.
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot na realizację zamówienia podstawowego zabezpieczył kwotę 107 487 162,00 zł zł brutto. We wskazanej kwocie nie wliczone zostały przychody z abonamentów, sprzedaży powierzchni reklamowej oraz odliczeń podatku VAT. Niższa oferta zbliżona jest do szacowanej przez nas kwoty.
W trwającym od kwietnia 2020 r. dialogu konkurencyjnym dot. nowego Mevo brały udział trzy firmy. Swoje propozycje zgłosiło dwóch wykonawców: Konsorcjum BikeU i Freebike oraz City Bike Global SA.
Komisja przetargowa wyłoni Wykonawcę na podstawie 2 głównych kryteriów:
- Cena 60 %
- Koncepcja funkcjonowania SRM 40%
W skład koncepcji funkcjonowania wchodzą:
- zwiększona bazowa liczba rowerów elektrycznych,
- liczba dodatkowych punktów ładowania,
- liczba dodatkowych stacji obsługiwanych wyłącznie przez rowery cargo,
- odsetek pojazdów zeroemisyjnych, przeznaczonych do obsługi systemu w zakresie relokacji i przewozu rowerów do serwisu
- liczba dodatkowych punktów serwisowania.
Jakie ma być nowe Mevo?
Nowe Mevo ma być systemem mieszanym złożonym z co najmniej 4099 rowerów (w tym 1000 tradycyjnych), 717 stacji rowerowych, abonament miesięczny będzie wynosił 29,99 zł, w każdej z 16 gmin będą punkty ładowania baterii, będzie możliwość wypożyczenia roweru z rozładowaną baterią. Umowa z nowym operatorem będzie podpisana na 90 miesięcy. System swoim zasięgiem obejmie 16 gmin – dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo.
W przypadku miasta Tczewa system będzie dotyczył 28 stacji oraz 125 rowerów, w tym 95 rowerów wspomaganych elektrycznie.