RM wyniki 2017

65 tys. razy na rowerze, hulajnodze, rolkach czy też deskorolce… to nie żaden maraton, a efekt II edycji kampanii „Rowerowy Maj” w Tczewie.

W II edycji „Rowerowego Maja”, brało udział aż 8 placówek (w 2016 roku były 4), w tym 3 niepubliczne, czyli ponad 3600 uczestników, (w 2016 roku było 1751), a wśród nich jest 354 pracowników szkół.

Wyniki kampanii pokazują, że tczewscy uczniowie i uczennice uwielbiają jeździć rowerami, hulajnogami, na rolkach czy też na deskorolce. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem aktywności uczniów i frekwencji w szkołach. Liczmy, że dzieci będą jeździły tak samo aktywnie przez cały rok – mówi Prezydent Tczewa Mirosław Pobłocki

Kampania trwała od 4 do 31 maja czyli 20 dni szkolnych. Przez cały maj uczniowie i uczennice podstawówek z Tczewa wklejały pilnie naklejki w książeczkach „Rowerowego Maja” i na szkolnych plakatach. Otrzymywało je każde dziecko, które przyjechało do szkoły na rowerze, hulajnodze lub na rolkach. Zbierane w ten sposób punkty zliczali szkolni koordynatorzy akcji Rowerowy Maj, przekazując je następnie organizatorowi akcji.

W tym roku, w ramach kampanii „Rowerowy Maj” szkoły zostały podzielone na dwie kategorie: dużą i małą szkołę. Pomimo początkowo niesprzyjającej pogody w pierwszym dniach „Rowerowego Maja”, II edycja w Tczewie wypadła lepiej niż zeszłoroczna. Aż 80,5% uczniów tczewskich szkół, co najmniej raz przyjechało do szkoły rowerem, hulajnogą, na rolkach lub desce. Jest to o 11% więcej niż w zeszłym roku! Poziom rowerowej frekwencji jest również wyższy i wyniósł 49,7%. Bardzo się cieszymy, że dzieci tak chętnie zaangażowały się w kampanię.

Znamy już dwie najbardziej rowerowe szkoły. W kategorii szkół dużych, najwyższą rowerową frekwencję miała Szkoła Podstawowa nr 11 (55,30%), a w kategorii szkół małych Szkoła Podstawowa nr 7 (60,70%). Warto również zwrócić uwagę na Niepubliczną Szkołę Podstawową Montesorii, która co prawda była brana pod uwagę w zestawieniu jako klasa (z uwagi na 6 uczniów), ale osiągnęła niesamowity wynik tj. 100% aktywności oraz 88,30% rowerowej frekwencji. Gratulacje!

Wśród najbardziej rowerowych klas z wszystkich szkół, zdeklasowała wszystkich klasa 2 D z SP 11, która osiągnęła 100% aktywności oraz 94,32% rowerowej frekwencji!

„Rowerowy Maj” to przede wszystkim świetna zabawa, kształtowanie zdrowych nawyków. Dla rodziców to dobra okazja, by brać przykład z dzieci – towarzyszyć im na rowerach w drodze do szkoły i dalej jechać do pracy.

Celem kampanii jest promowanie zdrowego trybu życia oraz popularyzacja komunikacji rowerowej. „Rowerowy Maj” ma również na celu podnoszenie poziomu bezpieczeństwa w okolicach szkół, ponieważ im więcej dzieci przyjeżdża do szkoły na rowerze, tym mniej zostaje dowożonych samochodem, przez co zmniejsza się natężenie ruchu przed szkołą.

Kampania zakłada rywalizację w formie zabawy na trzech poziomach:
a) szkolnym,

  1. b) klasowym,
  2. c) indywidualnym.

O wyniku szkoły lub klasy decyduje liczba przyjazdów do szkoły na rowerze w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej placówce szkolnej lub klasie.

Oto szkoły, które zgłosiły się do kampanii „Rowerowego Maj”:

– Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2

– Szkoła Podstawowa nr 7

– Szkoła Podstawowa nr 8

– Szkoła Podstawowa nr 11

– Szkoła Podstawowa nr 12

– Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. św. ojca Pio

– Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montesorii

– Fontanna Marzeń – Prywatna Szkoła Podstawowa w Tczewie

Kampania organizowana jest przez Gminę Miejską Tczew w partnerstwie z Miastem Gdańsk, pomysłodawcą wydarzenia.

OSTATECZNE WYNIKI KAMPANII „ROWEROWY MAJ” 2017

Nazwa Placówki Aktywni uczestnicy
(co najmniej 1 raz na rowerze, hulajnodze…)
Frekwencja rowerowa Klasa w najwyższym wynikiem rowerowej frekwencji Liczba uczniów Liczba dojazdów
2016 2017 2016 2017 2017
Cały Tczew 69,5% 80,5% 38,4% 49,7% 3260 64748
DUŻA SZKOŁA SP 11 68,04% 88,70% 38,90% 55,30% 94,32% klasa 2d 749 16552
SP 12 81,60% 52,10% 83,04% klasa 2b 1184 24658
SP 2 54,91% 64,80% 25,94% 35,90% 70,88% klasa 0c 594 8520
MAŁA SZKOŁA SP 7 78,10% 89,50% 46,10% 60,70% 79,44% klasa 3c 266 6460
SP 8 79,40% 47,30% 83,33% klasa 2a 388 7334
NSP Fontanna Marzeń 85,70% 39,40% 56,67% klasa 3 38 552
NSP Ojca Pio 76,92% 71,10% 42,80% 30,30% 55,00% klasa 2 35 460
NSP Montesorii 100,00% 88,30% 88,30% cała szkoła jako klasa 6 212

Warto jednak pamiętać o idei kampanii – mobilizujmy się sami i zachęcajmy dzieci do aktywnych podróży do szkoły, które pozytywnie wpływają na zdrowie, zwiększenie koncentracji oraz osiąganie lepszych wyników w nauce, a walka o wygraną swojej klasy wzmacnia w dzieciach poczucie pewności siebie i samodzielności.

SPONSORZY KAMPANII

Nagrody dla tczewskich uczniów i uczennic szkół podstawowych ufundowali: Akwarium Gdyńskie​ ; Europejskie Centrum Solidarności I European Solidarity Centre ; Fun Climb Gdańsk​ ; Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie​ ; Fabryka Sztuk​ ; Helios Polska​ ; JUMPCITY – Park Trampolin ; Loopy’s World Gdańsk​ ; Tczewskie Centrum Sportu i Rekreacji​

Więcej o nagrodach na naszej stronie https://rower.tczew.pl/edycja-2017/

Przypominamy, że patronami medialnymi kampanii są:
– Telewizja Tetka, Radio Tczew, Tcz.pl, Dziennik Bałtycki i Tczew NaszeMiasto.pl

Skip to content