65 tys. razy na rowerze, hulajnodze, rolkach czy też deskorolce… to nie żaden maraton, a efekt II edycji kampanii „Rowerowy Maj” w Tczewie.
W II edycji „Rowerowego Maja”, brało udział aż 8 placówek (w 2016 roku były 4), w tym 3 niepubliczne, czyli ponad 3600 uczestników, (w 2016 roku było 1751), a wśród nich jest 354 pracowników szkół.
Wyniki kampanii pokazują, że tczewscy uczniowie i uczennice uwielbiają jeździć rowerami, hulajnogami, na rolkach czy też na deskorolce. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem aktywności uczniów i frekwencji w szkołach. Liczmy, że dzieci będą jeździły tak samo aktywnie przez cały rok – mówi Prezydent Tczewa Mirosław Pobłocki
Kampania trwała od 4 do 31 maja czyli 20 dni szkolnych. Przez cały maj uczniowie i uczennice podstawówek z Tczewa wklejały pilnie naklejki w książeczkach „Rowerowego Maja” i na szkolnych plakatach. Otrzymywało je każde dziecko, które przyjechało do szkoły na rowerze, hulajnodze lub na rolkach. Zbierane w ten sposób punkty zliczali szkolni koordynatorzy akcji Rowerowy Maj, przekazując je następnie organizatorowi akcji.
W tym roku, w ramach kampanii „Rowerowy Maj” szkoły zostały podzielone na dwie kategorie: dużą i małą szkołę. Pomimo początkowo niesprzyjającej pogody w pierwszym dniach „Rowerowego Maja”, II edycja w Tczewie wypadła lepiej niż zeszłoroczna. Aż 80,5% uczniów tczewskich szkół, co najmniej raz przyjechało do szkoły rowerem, hulajnogą, na rolkach lub desce. Jest to o 11% więcej niż w zeszłym roku! Poziom rowerowej frekwencji jest również wyższy i wyniósł 49,7%. Bardzo się cieszymy, że dzieci tak chętnie zaangażowały się w kampanię.
Znamy już dwie najbardziej rowerowe szkoły. W kategorii szkół dużych, najwyższą rowerową frekwencję miała Szkoła Podstawowa nr 11 (55,30%), a w kategorii szkół małych Szkoła Podstawowa nr 7 (60,70%). Warto również zwrócić uwagę na Niepubliczną Szkołę Podstawową Montesorii, która co prawda była brana pod uwagę w zestawieniu jako klasa (z uwagi na 6 uczniów), ale osiągnęła niesamowity wynik tj. 100% aktywności oraz 88,30% rowerowej frekwencji. Gratulacje!
Wśród najbardziej rowerowych klas z wszystkich szkół, zdeklasowała wszystkich klasa 2 D z SP 11, która osiągnęła 100% aktywności oraz 94,32% rowerowej frekwencji!
„Rowerowy Maj” to przede wszystkim świetna zabawa, kształtowanie zdrowych nawyków. Dla rodziców to dobra okazja, by brać przykład z dzieci – towarzyszyć im na rowerach w drodze do szkoły i dalej jechać do pracy.
Celem kampanii jest promowanie zdrowego trybu życia oraz popularyzacja komunikacji rowerowej. „Rowerowy Maj” ma również na celu podnoszenie poziomu bezpieczeństwa w okolicach szkół, ponieważ im więcej dzieci przyjeżdża do szkoły na rowerze, tym mniej zostaje dowożonych samochodem, przez co zmniejsza się natężenie ruchu przed szkołą.
Kampania zakłada rywalizację w formie zabawy na trzech poziomach:
a) szkolnym,
- b) klasowym,
- c) indywidualnym.
O wyniku szkoły lub klasy decyduje liczba przyjazdów do szkoły na rowerze w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej placówce szkolnej lub klasie.
Oto szkoły, które zgłosiły się do kampanii „Rowerowego Maj”:
– Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2
– Szkoła Podstawowa nr 7
– Szkoła Podstawowa nr 8
– Szkoła Podstawowa nr 11
– Szkoła Podstawowa nr 12
– Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. św. ojca Pio
– Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montesorii
– Fontanna Marzeń – Prywatna Szkoła Podstawowa w Tczewie
Kampania organizowana jest przez Gminę Miejską Tczew w partnerstwie z Miastem Gdańsk, pomysłodawcą wydarzenia.
OSTATECZNE WYNIKI KAMPANII „ROWEROWY MAJ” 2017
Nazwa Placówki | Aktywni uczestnicy (co najmniej 1 raz na rowerze, hulajnodze…) |
Frekwencja rowerowa | Klasa w najwyższym wynikiem rowerowej frekwencji | Liczba uczniów | Liczba dojazdów | |||
2016 | 2017 | 2016 | 2017 | 2017 | ||||
Cały Tczew | 69,5% | 80,5% | 38,4% | 49,7% | 3260 | 64748 | ||
DUŻA SZKOŁA | SP 11 | 68,04% | 88,70% | 38,90% | 55,30% | 94,32% klasa 2d | 749 | 16552 |
SP 12 | – | 81,60% | – | 52,10% | 83,04% klasa 2b | 1184 | 24658 | |
SP 2 | 54,91% | 64,80% | 25,94% | 35,90% | 70,88% klasa 0c | 594 | 8520 | |
MAŁA SZKOŁA | SP 7 | 78,10% | 89,50% | 46,10% | 60,70% | 79,44% klasa 3c | 266 | 6460 |
SP 8 | – | 79,40% | – | 47,30% | 83,33% klasa 2a | 388 | 7334 | |
NSP Fontanna Marzeń | – | 85,70% | – | 39,40% | 56,67% klasa 3 | 38 | 552 | |
NSP Ojca Pio | 76,92% | 71,10% | 42,80% | 30,30% | 55,00% klasa 2 | 35 | 460 | |
NSP Montesorii | – | 100,00% | – | 88,30% | 88,30% cała szkoła jako klasa | 6 | 212 |
Warto jednak pamiętać o idei kampanii – mobilizujmy się sami i zachęcajmy dzieci do aktywnych podróży do szkoły, które pozytywnie wpływają na zdrowie, zwiększenie koncentracji oraz osiąganie lepszych wyników w nauce, a walka o wygraną swojej klasy wzmacnia w dzieciach poczucie pewności siebie i samodzielności.
SPONSORZY KAMPANII
Nagrody dla tczewskich uczniów i uczennic szkół podstawowych ufundowali: Akwarium Gdyńskie ; Europejskie Centrum Solidarności I European Solidarity Centre ; Fun Climb Gdańsk ; Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie ; Fabryka Sztuk ; Helios Polska ; JUMPCITY – Park Trampolin ; Loopy’s World Gdańsk ; Tczewskie Centrum Sportu i Rekreacji
Więcej o nagrodach na naszej stronie https://rower.tczew.pl/edycja-2017/
Przypominamy, że patronami medialnymi kampanii są:
– Telewizja Tetka, Radio Tczew, Tcz.pl, Dziennik Bałtycki i Tczew NaszeMiasto.pl