RM wyniki 2018

Ponad 85 tysięcy – tyle razy uczniowie i uczennice tczewskich szkół wybrali rower, hulajnogę, deskorkę czy rolki by dostać się na lekcje. Imponujący wynik został wykręcony i zmierzony w ramach III edycji kampanii „Rowerowy Maj” w Tczewie.

W tegorocznej rywalizacji wzięło udział 10 placówek, czyli 5426 uczniów! Z roku na rok co raz więcej szkół decyduje się dołączyć do kampanii – w 2016 do konkursu przystąpiły cztery szkoły a w 2017 osiem.

Maj to zdecydowanie rowerowy miesiąc. Wyniki kampanii są imponujące. Bardzo cieszy fakt, iż dzieci i młodzież wybierają aktywną drogę do szkół. Dzięki „Rowerowemu Majowi” uczestnicy uczą się, przypominają sobie jak wartościowa jest troska o kondycję, zdrowy tryb życia i środowisko. – mówi Prezydent Tczewa Mirosław Pobłocki

Kampania trwała od 7 do 30 maja. Przez cały maj uczniowie i uczennice podstawówek oraz gimnazjów z Tczewa uzupełniały swoje rowerowe dzienniczki oraz klasowe plakaty naklejkami. Za każdym razem, kiedy dziecko przyjechało do szkoły na rowerze, hulajnodze lub na rolkach szkolni koordynatorzy wręczali naklejkę potwierdzającą przejazd. Następnie osoby kierujące akcją w placówce wprowadzały dane do dzienników elektronicznych, dzięki czemu organizator mógł śledzić statystki na bieżąco.

Aura pogodowa w minionym miesiącu bardzo sprzyjała wszelkim aktywnością na świeżym powietrzu, również tym w ramach „Rowerowego Maja”. Wiele uczestników wybierało codzienną jazdę na rowerze. Nic dziwnego, poranki witały przyjemnym blaskiem Słońca i wysoką temperaturą! W tym roku, w ramach kampanii „Rowerowy Maj” szkoły zostały podzielone na dwie kategorie: dużą i średnią szkołę.66,5% uczniów tczewskich szkół, co najmniej raz przyjechało do szkoły rowerem, hulajnogą, na rolkach lub desce. Poziom rowerowej frekwencji wyniósł 43,7% (51,0% wśród podstawówek i 9,8% wśród gimnazjów). Niestety nie są to wynik, które przebijają te z poprzednich lat, ale wyjaśnienia należy szukać w reformie edukacyjnej. W 2018 roku do konkursu została zaproszona również młodzież w wieku gimnazjalnym, natomiast zabawa skierowana jest do młodszych dzieci, bo dla nich jest bardziej atrakcyjna (tak jak przewidziane nagrody!) i angażująca. Biorąc pod uwagę tylko uczniów szkół podstawowych frekwencja jest wyższa niż rok temu o 1,3%.

Znamy już dwie najbardziej rowerowe szkoły. W kategorii szkół dużych, najwyższą rowerową frekwencję miała Szkoła Podstawowa nr 11 (75,2%), a w kategorii szkół średnich Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montessori (76,7%).

Wśród najbardziej rowerowych klas ze wszystkich szkół, zwyciężyły klasy 2b i 3d SP 11, która osiągnęły 100% aktywności! Jak widać Szkoła Podstawowa nr 11 pretenduje do miana najbardziej rowerowej!

Celem kampanii jest promowanie zdrowego trybu życia, troski o środowisko oraz popularyzacja komunikacji rowerowej. Mogłoby się wydawać, iż w akcję zaangażowani są tylko najmłodsi. Nic bardziej mylnego. Kampania pozytywnie oddziałuje na całe otoczenie. Rodzice odwożąc pociechy do szkoły sami przesiadają się na rower. Nauczyciele oraz pracownicy szkół również dają dobry przykład wybierając dwa kółka. „Rowerowy Maj” ma także na celu podnoszenie bezpieczeństwa w okolicach szkół, ponieważ im więcej dzieci przyjeżdża do szkoły na rowerze, tym mniej zostaje dowożonych samochodem, przez co zmniejsza się natężenie ruchu przed szkołą. Kolejnymi korzyściami akcji są poprawa koncentracji dzieci (już 20 minut codziennej aktywności poprawia nasze zdolności do koncentracji!), lepsze wyniki w nauce, integracja klas i szkół oraz wzmocnienie swojej samooceny poprzez zdrową rywalizację.

Oto szkoły, które zgłosiły się do kampanii „Rowerowego Maj”:

  • Szkoła Podstawowa nr 7
  • Szkoła Podstawowa nr 8
  • Szkoła Podstawowa nr 4
  • Szkoła Podstawowa nr 11
  • Szkoła Podstawowa nr 12
  • Szkoła Podstawowa nr 10
  • Szkoła Podstawowa nr 1
  • Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2
  • Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montesorii
  • Fontanna Marzeń – Prywatna Szkoła Podstawowa w Tczewie

Kampania organizowana została przez Gminę Miejską Tczew w partnerstwie z Miastem Gdańsk, pomysłodawcą wydarzenia.

OSTATECZNE WYNIKI KAMPANII „ROWEROWY MAJ” 2018

Nazwa Placówki Liczba uczniów Aktywni uczestnicy
(co najmniej 1 raz na rowerze, hulajnodze…)
Frekwencja rowerowa Klasy w najwyższym wynikiem rowerowej frekwencji Liczba dojazdów
2017 2018 2016 2017 2018 2016 2017 2018 2018 2017 2018
Cały Tczew 3260 5426 69,5% 80,5% 66,5% 38,4% 49,7% 43,7% 64 748 85 454
DUŻA SZKOŁA SP 11 749 686 68,0% 88,7% 100,0% 38,9% 55,3% 75,2% 100,0% klasa 2b

100,0% klasa 3d

16 552 19 002
SP 12 1184 1151 81,6% 86,4% 52,1% 62,2% 89,3% klasa 5a

89,1% klasa 4b

24 658 26 010
SP 10 738 64,2% 35,1% 78,1% klasa 2b

64,8% klasa 4d

9 482
SP 4 701 23,8% 12,5% 52,5% klasa 1c

49,7% klasa 8c

3 160
SP 2 594 812 54,9% 64,8% 51,8% 25,9% 35,9% 32,2% 75,0% klasa 4c

67,9% klasa 3b

8 520 9 652
SP 1 607 41,4% 19,1% 75,3% klasa 1a

71,9% klasa 1b

4 468
ŚREDNIA SZKOŁA NSP Montesorii 6 10 100,0% 100,0% 88,3% 76,7% 88,9% klasa 0a 212 292
SP 7 266 308 78,1% 89,5% 93,5% 46,1% 60,7% 67,3% 89,2% klasa 1b 6 460 7 564
SP 8 388 363 79,4% 76,6% 47,3% 48,4% 82,3% klasa 3a 7 334 6 326
NSP Fontanna Marzeń 38 50 85,7% 80,0% 39,4% 56,1% 80,3% klasa 4a 552 1 180
NSP Ojca Pio 35 76,9% 71,1% 42,8% 30,3% 460

SPONSORZY KAMPANII

Wśród sponsorów pojawili się:

Więcej o nagrodach na naszej stronie https://rower.tczew.pl/rm-edycja-2018/

Patronami medialnymi kampanii w Tczewie są:

– Telewizja Tetka, Radio Tczew, Tcz.pl, Dziennik Bałtycki i Tczew NaszeMiasto.pl

Kampania “Rowerowy Maj” 2018 jest realizowana w ramach projektu pt.: Budowa węzła integracyjnego Tczew wraz z trasami dojazdowymi, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.


Skip to content