Przedstawienie planu naprawczego związanego z działaniem serwisu i relokacją oraz harmonogramem wdrożenia II etapu MEVO – z tymi żądaniami wobec spółki Nextbike zwrócił się Zarząd Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia – Sopot
Ponad 330 tysięcy wypożyczeń odnotowało MEVO od dnia startu systemu. Daje to średnio 6 wypożyczeń każdego roweru dziennie. Stawia to nas w czołówce razem z Wrocławiem (również średnio 6 wypożyczeń roweru na dobę) oraz wyprzedzamy Warszawę (5 wypożyczeń), Łódź (4 wypożyczenia), Białystok (4 wypożyczenia), czy Poznań (3 wypożyczenia).
– Widzimy, że mieszkańcy chętnie korzystają z MEVO, ale nie zapominamy jednak w tym wszystkim o problemach z jakimi się borykamy. Głównym z nich jest dostępność sprawnych rowerów. Od początku jest ona poniżej naszych oczekiwań, operator musi więc liczyć się z karami umownymi – mówi Michał Glaser, dyrektor biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot.
Wezwanie od Zarządu Stowarzyszenia OMGGS
W czwartek, Prezes Zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot, Aleksandra Dulkiewicz skierowała do operatora, firmy Nextbike Polska wezwanie do natychmiastowego przedstawienia planu naprawczego oraz zaprezentowania harmonogramu wdrażania II etapu Systemu Roweru Metropolitalnego MEVO. O ile operator lepiej radzi sobie z wymianą rozładowanych baterii, to w dalszym ciągu ma problem ze sprawnym serwisem i relokacją rowerów. Od tego głównie zależy dostępność rowerów, która w dalszym ciągu jest poniżej oczekiwań.
– Od kilku dni obserwujemy wzrost dostępności rowerów MEVO. System osiągnął poziom 70%. W dalszym ciągu jest to stan nieakceptowalny, ale wierzymy, że firma nadal wdraża nasze wcześniejsze zalecenia i stan będzie się poprawiał. Liczymy też na to, że zmiana prezesa spółki przyczyni się do poprawy jakości naszego systemu – dodaje Michał Glaser.
Kary umowne
W związku z niepoprawnym wykonywaniem umowy, na Operatora zostaną nałożone kary umowne. Do końca kwietnia ich maksymalna wartość wynosi 4,54 mln zł, z czego kwota 900 tys. zł została potrącona z faktury za wdrożenie I etapu MEVO.
– Pamiętajmy o tym, że są to maksymalne możliwe kary, które naliczamy zgodnie z umową. Jesteśmy w pełni świadomi tego, że spółka może pójść z nami do sądu, nie zgadzając się z ich wymiarem Nasz zespół gromadzi wszelkie niezbędne dane, jesteśmy pewni prawidłowego naliczenia kar – mówi Michał Glaser.
* Materiał przesłany przez biuro Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot
———————————————————————————–
Dodatkowy komentarz Urzędu Miejskiego w Tczewie:
– W Tczewie problem z dostępnością rowerów nie występuje z takim nasileniem jak w rdzeniu metropolii. Co prawda Operator tylko dwa razy wywiązał się z dostępności rowerów na poziomie bez kar umownych, ale problem w takiej skali jaki jest w Gdyni czy w Gdańsku u nas nie występuje. Średni poziom dostępności rowerów w Tczewie to ok. 88%. Czyli mówimy tutaj o rowerach sprawnych z naładowaną baterią, zdatnych do wypożyczenia. To wynika przede wszystkim z bardzo dobrej jakości obsługi świadczonej przez Tczewskich Kurierów Rowerowych jacy odpowiadają w Tczewie za wymianę baterii. Średnia liczba wypożyczeń dziennie na 1 rower w Tczewie wynosi 7 czyli więcej niż dla całego obszaru metropolitalnego.