W środę, 24 kwietnia, operator MEVO czasowo przywrócił możliwość dokonywania płatności w systemie. To okazja na ponowne zasilenie konta i wykupienie abonamentu miesięcznego lub rocznego. Po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat możliwość płatności zostanie ponownie wstrzymana.
Możliwość płatności w MEVO została czasowo wstrzymana 5 kwietnia ze względu na ogromną skalę wykorzystania systemu. Lawinowy przyrost użytkowników i wypożyczeń mógł skutkować niemożliwością zapewnienia oczekiwanej jakości usługi. Od tego czasu operator unormował sytuację z ładowaniem baterii, które są już wymieniane w oczekiwanym przez Zamawiającego czasie, zwiększył wydajność serwisu, a w najbliższych dniach udostępni użytkownikom 150 kolejnych rowerów. Wzrosła dostępność gotowych do wypożyczenia rowerów na stacjach, co umożliwiło odblokowanie dokonywania płatności.
Od 24 kwietnia każdy zarejestrowany użytkownik może zasilić konto MEVO dodatkowymi środkami, co umożliwi wykup abonamentu na kolejny miesiąc lub cały rok korzystania z systemu. Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca, gdy rekordowa liczba wypożyczeń każdego roweru ograniczyła ich dostępność.
Do tej pory rowery MEVO zostały wypożyczone ponad 200 tysięcy razy. Oznacza to, że każdy z nich ma średnio za sobą ponad 160 przejazdów. To wynik, który w innych systemach rowerowych jest osiągany po kilkukrotnie dłuższym czasie.
„Decyzja o wstrzymaniu dokonywania płatności była bardzo trudna. To sprzeczne z naszą filozofią działania, by zachęcać kolejnych użytkowników do korzystania z rowerów na co dzień. Musieliśmy ją jednak podjąć, by dać szansę na korzystanie z MEVO tym, którzy za to zapłacili. Naszym priorytetem było jak najszybsze odblokowanie dokonywania płatności i pozyskanie nowych użytkowników” – mówi Paweł Orłowski, prezes Zarządu Nextbike Polska.
Ponowne wznawianie możliwości dokonywania płatności będzie następowało w miarę udostępniania użytkownikom kolejnych partii rowerów w ramach II etapu. Docelowo, najpóźniej po udostępnieniu pełnej puli 4080 rowerów, możliwość dokonywania płatności zostanie przywrócona na stałe.
Więcej informacji:
Marek Pogorzelski
Rzecznik Prasowy
+ 48 696 003 711