Pomimo niesprzyjającej pogody w pierwszym dniach „Rowerowego Maja”, II edycja w Tczewie wypada lepiej niż pierwsza, zeszłoroczna. Aż 71% uczniów tczewskich szkół, co najmniej raz przyjechało do szkoły rowerem, hulajnogą, na rolkach lub desce. Jest to o 3% więcej niż w zeszłym roku. Poziom frekwencji jest minimalnie wyższy i 17 maja wynosił 43,1%. Bardzo się cieszymy, że dzieci tak chętnie zaangażowały się w kampanię!
Choć rywalizacja nabrała rozpędu, „Rowerowy Maj” to przede wszystkim świetna zabawa, kształtowanie zdrowych nawyków. Dla rodziców to dobra okazja, by brać przykład z dzieci – towarzyszyć im na rowerach w drodze do szkoły i dalej jechać do pracy.
Kampania potrwa do końca miesiąca, zatem wszystkie szkoły mają ciągle szansę na zmianę swojej pozycji w rankingu i poprawienie wyniku. Zachęcamy wszystkich uczniów i nauczycieli, aby w ostatnich dniach wydarzenia docierali do szkoły na rowerze, hulajnodze czy rolkach i pomogli swojej szkole zwyciężyć.
Celem kampanii jest promowanie zdrowego trybu życia oraz popularyzacja komunikacji rowerowej. „Rowerowy Maj” ma również na celu podnoszenie poziomu bezpieczeństwa w okolicach szkół, ponieważ im więcej dzieci przyjeżdża do szkoły na rowerze, tym mniej zostaje dowożonych samochodem, przez co zmniejsza się natężenie ruchu przed szkołą.
Kampania zakłada rywalizację w formie zabawy na trzech poziomach:
a) szkolnym,
b) klasowym,
c) indywidualnym.
O wyniku szkoły lub klasy decyduje liczba przyjazdów do szkoły na rowerze w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej placówce szkolnej lub klasie.
W tegorocznej II edycji tczewskiej odsłony „Rowerowego Maja”, bierze udział aż 8 placówek (w 2016 roku były 4), w tym 3 niepubliczne, czyli ponad 3600 uczestników, (w 2016 roku było 1751), a wśród nich jest 354 pracowników szkół.
Oto szkoły, które zgłosiły się do kampanii „Rowerowego Maj”:
– Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2
– Szkoła Podstawowa nr 7
– Szkoła Podstawowa nr 8
– Szkoła Podstawowa nr 11
– Szkoła Podstawowa nr 12
– Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. św. ojca Pio
– Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montesorii
– Fontanna Marzeń – Prywatna Szkoła Podstawowa w Tczewie
Kampania organizowana jest przez Gminę Miejską Tczew w partnerstwie z Miastem Gdańsk, pomysłodawcą wydarzenia.
Prezentujemy wyniki z 17 maja:
Nazwa Placówki | Aktywni uczestnicy (co najmniej 1 raz na rowerze, hulajnodze…) |
Frekwencja rowerowa | Klasa w najwyższym wynikiem rowerowej frekwencji | |
Ogólnie w (Tczewie) | 71,3% | 43,3% | ||
NSP Montesorii | 100,0% | 78,3% | 78,3% cała szkoła jako klasa | |
SP 7 | 77,8% | 53,5% | 73,33% klasa 3c | |
SP 11 | 81,4% | 48,9% | 89,55% klasa 2d | |
SP 12 | 68,5% | 42,7% | 79,26% klasa 5c | |
SP 8 | 72,4% | 41,6% | 81,90% klasa 2a | |
NSP Fontanna Marzeń | 71,4% | 34,4% | 48,33% klasa 3 | |
SP 2 | 59,0% | 33,8% | 61,18% klasa 0c | |
NSP Ojca Pio | 60,5% | 31,3% | 52,14% klasa 2 |
To bardzo dobre wyniki i już w tej chwili możemy być pewni, że tegoroczna kampania wypadnie lepiej niż pierwsza edycja. Warto jednak pamiętać o idei kampanii – mobilizujmy się sami i zachęcajmy dzieci do aktywnych podróży do szkoły, które pozytywnie wpływają na zdrowie, zwiększenie koncentracji oraz osiąganie lepszych wyników w nauce, a walka o wygraną swojej klasy wzmacnia w dzieciach poczucie pewności siebie i samodzielności.
Ostateczne wyniki kampanii już na początku czerwca.